הטיפים של סקופר
אסטרטגיה
יעדים ומטרות
כיום יש 3.48 ביליון משתמשים ברשתות חברתיות עם גידול של 9% משנה לשנה, על מנת שלא תלכו לאיבוד בבליל המידע עליכם להגדיר יעדים ברורים לפעילות במדיה החברתית, חשבו על מאמצי השיווק הכוללים של המותג וקבעו את היעדים בהתאם לכך. הגדירו חזון ברור אליו אתם שואפים להגיע, לאחר מכן קבעו לכם מטרות קטנות בדרך לחזון. תשאלו את השאלות הנכונות: מה אנחנו רוצים להשיג באמצעות הרשתות החברתיות? כמה נרצה להשקיע? ואיך נרצה לעשות זאת?. הגדירו יעדים מדידים, למשל, כמות לייקים בדף הפייסבוק, הגדלת העוקבים באינסטגרם ואחוזי המרה ברשתות החברתיות. שרטוט החזון והיעדים הם הבסיס לכל אסטרטגיה ותוכנית עבודה סדורה ואפקטיבית.
הכר את הקהל שלך
שימוש אופטימלי של כל מותג במדיה החברתית מתאפשר באמצעות הכלים הנכונים שיעזרו לכם להשיג תובנות לגבי קהל היעד שלכם. לאחר הגדרת מטרות העסק או הארגון ברשתות החברתיות, עליכם להכיר את הקהל שלכם על ידי ניתוח, מיפוי ומחקר של שוק היעד. במהלך הניתוח חזרו לבסיס ושאלו את עצמכם למי מכוונים המוצרים או השירותים שלכם מלכתחילה. לאחר זיהוי ואפיון קהל היעד תוך חלוקה לסוגי הטיפוסים השונים, עליכם לברר באילו רשתות חברתיות הקהל שלכם פעיל, ולמקד את מאמצי השיווק לאותם רשתות חברתיות ספציפיות.
מעורבות
כאשר בוחנים מעורבות חברתית במדיה, לא לחפש את הפסגות, אלא את המגמות. אם אתם מבחינים בפיסת תוכן אחת שמקבלת מעורבות יוצאת דופן אין זה אומר שניתן למדוד לפיה, זה יכול להיות פשוט מקרה ייחודי שפגע בטרנד. במקום זאת, חפשו את המעורבות העקבית. אם יש סגנון או תוכן שמשיג באופן קבוע רמות מעורבות מוגברות, זו התובנה שאתה רוצים. בין אם זה בתוכן שבבעלותכם, או אצל המתחרים שלכם.
אותנטיות (keepin it real)
אנשים לא רוצים שיימכרו להם יותר מדי, מטרת הרשתות החברתיות היא ליצור קשרים בין אנשים ובעשור האחרון גם בין צרכנים למותגים. כל לקוח הוא ייחודי ומצפה שגם חברות ומותגים יתייחסו אליו ככזה. לכן, חלק מהאסטרטגיה שלכם צריכה להתמקד בהתאמה אישית. ההודעות שלכם צריכות “להכות אקורד” עם כל אחד מהצרכנים ולעשות זאת באמצעות פנייה אישית. כתיבה בגוף ראשון והעברת המסר כי מאחורי הפוסט, תגובה וקמפיין עומד בן אדם.
טיפים לפעילות ברשתות החברתיות
Instagram #Hashtag
עם למעלה מ- 500 מיליון Stories וכ- 100 מיליון תמונות וסרטונים מדי יום, קל ללכת לאיבוד באינסטגרם. עשו שימוש בסוגים שונים של Hashtags במטרה לגרום למותג שלכם להתבלט. בעת ההקלדה בסרגל החיפוש מופיעה רשימה של תגיות שמבוססות על האלגוריתם של אינסטגרם. האלגוריתם, מציע לכם את התגיות הקרובות ביותר לתחום החיפוש והעניין שלכם. בדקו אם יש תגית שמתאימה למותג. בחרו תגית שהיא גם בעלת ערך למותג וגם בעלת מעורבות גבוהה (לפחות 700 פוסטים), לאחר הבחירה ב-Hashtags המובילים עדכנו גם את ה”ביו” להגדלת הנוכחות והעוקבים בחשבון האינסטגרם שלכם.
לפייסבוק למעלה משני ביליון משתמשים והיא הפלטפורמה החברתית הנפוצה ביותר בעולם! נתון זה מדגים ביתר שאת את החשיבות של העמוד העסקי שלכם בפייסבוק. בשנים האחרונות פייסבוק אף הפכה לזירה שבאמצעותה חברות מנהלות את מערך שירותי הלקוחות שלה. אנו ממליצים ליצור הפרדה מלאכותית בין עמוד השירות לקוחות לבין העמוד התדמיתי של החברה או המותג שלכם. כך, הקמפיין שלכם לא יפגע על ידי מספר תגובות שליליות שלא משתמשים לא מרוצים.
חשבון הטוויטר העסקי והפרופיל האישי הם הבסיס של הסיפור השיווקי שלכם לקהילת העוקבים. עקביות זה שם המשחק, חשוב שנוכחותכם בטוויטר תהיה עם אותו מראה ותחושה כמו הנכסים הדיגיטליים האחרים שלכם, זה עוזר לאנשים לזהות את העסק שלכם ובונה אמון. בחרו שם ותמונות בחשבון התואמים לרשתות החברתיות השונות שלכם והשתמשו באותן התגיות. בחרו בקפידה את שם המשתמש, שום דבר לא מבטא את המותג שלכם יותר מאשר שם המשתמש בחשבון. שם זה מופיע לצד כל הציוצים וככה אנשים מזהים את המותג בטוויטר.