מושגי יסוד בעולם המדיה הדיגיטליים
כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול מושגי יסוד בעולם המדיה הדיגיטליים
הטכנולוגיה החדישה ושיטות השיווק המשוכללות מייצרות מגוון דרכים לפרסום ומיתוג המוצר שלכם, אבל יחד איתן מביאות שלל מילים מוזרות ואולי קצת מאיימות למשווק המתחיל. כדי לסייע לכם וגם לנו, החלטנו לעשות סדר בכל המושגים החשובים שיעזרו לכם לצלול בקלות פנימה אל עולם השיווק הדיגיטלי.
ליד (Lead)
ככל הנראה שלעוסקים במכירות המושג ‘ליד’ או ‘לידים’ מצלצל מוכר. כאשר מדברים על לידים למעשה עוסקים בלקוחות פוטנציאליים אשר מעוניינים או עשויים להיות מעוניינים ברכישת השירותים או המוצר שאתם מוכרים. ניתן לייצר לידים באופנים רבים, בין אם בעזרת פרסומות אינטרנטיות, הודעות פופ-אפ או קידומים דיגיטליים ברשתות החברתיות. מאפייני הליד עצמו נתונים לשינויים, ייתכן וזהו ליד שהקליק על פרסומת שלכם, ביקר באתר שלכם, שאל אודותיכם ברשתות חברתיות, קרא כתבה עליכם וכן הלאה… לכן, המטרה הבאה לאחר הגדרת הליד, היא כמובן מכירת השירותים והפיכתו ללקוח.
יוניק (Unike Visitors)
יוניק משמעו מבקר ייחודי – כלומר כלל היוניקים הם כלל המבקרים/ הגולשים באתר שלכם. כאשר לכל אחד מהם מאפיינים ייחודיים לו כמו נתוני Cookies, כתובת IP ועוד. במדידת היוניקים תוכלו לבדוק את רמת החשיפה של האתר שלכם, אבל חשוב לזכור! יוניק הוא לא בהכרח בן אדם, אלא רק מזהה IP או נתוני Cookie, כך שייתכן שיוניק שישוב לאתר יספר פעם נוספת.
מעורבות (Engagement)
כאשר בוחנים מעורבות חברתית במדיה, לא לחפש את הפסגות, אלא את המגמות. אם אתם מבחינים בפיסת תוכן אחת שמקבלת מעורבות יוצאת דופן אין זה אומר שניתן למדוד לפיה, זה יכול להיות פשוט מקרה ייחודי שפגע בטרנד. במקום זאת, חפשו את המעורבות העקבית. אם יש סגנון או תוכן שמשיג באופן קבוע רמות מעורבות מוגברות, זו התובנה שאתה רוצים. בין אם זה בתוכן שבבעלותכם, או אצל המתחרים שלכם.
סנטימנט (Sentiment)
מה נימת השיח עליכם? סנטימנט יכול להיות שלילי – שיח נגד המוצר/ הארגון שלכם, שיח שמבזה אותו או מנמיך את חשיבותו; ניטרלי – אזכורים אגביים, דיווחיים חדשותיים, אין נימה חד משמעית לגביכם בשיח; וחיובי – שיח בעד המוצר/ארגון שלכם, משבח אותו, פרסום חיובי שמועיל לקידום המוצר שלכם.
מיהו המשפיען? (Influencer)
זהו מושג חדש שהגיע אלינו ממש לאחרונה והפך ממש למקצוע. המשפיען הוא אדם/עמוד תוכן אשר סוחף אחריו עוקבים רבים שרוצים לצפות בתוכן אותו הוא מפרסם. התוכן הוא בדרך כלל אישי ומתאים למשפיען (כמעין בלוג), אך למשפיענים הללו פוטנציאל מרשים לשמש כגוף מפרסם בעצמם. חברות רבות מבינות כיום שהפרסום האמיתי לא נמצא בפרינט או בעיתונות המסורתית, אלא ברשתות החברתיות ולכן פרסום דרך משפיענים עשוי להיות שווה ערך הרבה יותר מפרסום מסורתי. בלוח הבקרה של סקופר תוכלו למצוא את טבלת המשפיענים הרלוונטיים לכם. כלומר, איזה עמוד או פלטפורמה הצליחו להביא לחשיפה מירבית של התוכן שלכם או ששוחחו עליכם.
ויראליות (Virality)
אנו שומעים רבות את המושג ‘ויראלי’ – ‘תוכן ויראלי’, ‘סרטון ויראלי’ וכו’. הויראליות היא בעצם ההתפשטות וההתפזרות של התוכן ברחבי המדיה והרשת. קחו למשל את הסרטון המוכר “Charlie bit me“, סרטון מצחיק שהועלה על ידי משפחה אנונימית הפך לסרטון מוכר ונפוץ ברחבי העולם. הסרטון נעשה כה ויראלי שנעשו גרסאות פרודיה על הסרטון, רמיקסים שרק המשיכו לשכפל את התוכן עוד ועוד. ואיך לכם זה רלוונטי? ויראליות היא חשובה מאד, אבל כפי שהיא מגיעה מהר, היא גם יכולה להתפוגג – בדיוק כמו וירוס. לכן, על התוכן שלכם להיות מושך ורלוונטי מספיק כך שישאר לאורך זמן.
חשיפה פוטנציאלית (Potential Reach)
כאשר מדברים על Reach מתכוונים בדרך כלל לרשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר – מהו מספר האנשים שהפרסום או הקמפיין של המוצר שלכם יכול להגיע אליו. הנתון הזה לרוב תלוי במספר העוקבים שיש לעמוד/ פרופיל שלכם או בגודל הקהל אליו כיוונתם בקמפיין ממומן (Sponsored).
אלה היו המונחים הבסיסיים והחשובים שיעזרו לכם להתמודד בעולם המדיה הדיגיטליים.
וחשוב מכך, מונחים ומושגים שיקלו עליכם במעבר אחר לוחות הבקרה שלכם, דו”חות מחקר שתקבלו מאיתנו בהמשך ועוד.
וחשוב מכך, מונחים ומושגים שיקלו עליכם במעבר אחר לוחות הבקרה שלכם, דו”חות מחקר שתקבלו מאיתנו בהמשך ועוד.