חשיבות מסר המוצר
כיצד תיצרו מסר עבור המוצר שלכם?
מילים, מילים ועוד מילים. אנחנו נחשפים מידי יום לכמויות אדירות של מילים שמציפות את מסך הטלוויזיה, הסמארטפון, דפי העיתונים, שלטי החוצות ועוד. מטרת המילים הללו היא להעביר לכם, הצרכנים או הלקוחות הפוטנציאליים, מסר. אותו מסר שיניע אותכם לפעולה ויגרום לכם לרכוש את אותם שירותים או מוצרים.
ריבוי המסרים יוצר עומס קוגניטיבי ומוביל לרמת קשב ותשומת לב נמוכה מצדנו. זאת גם הסיבה מדוע אנו גוללים באינטרנט או בסמארטפון כל כך מהר – אם העין שלנו לא נלכדת במסר, פשוט נדלג עליו ונמשיך לבא, עד שנמצא דבר שבאמת שווה לנו ”להתעכב” עליו. כך שבמקרה הטוב נקרא את המילים הראשונות של הכותרת ותו לא. לנו, יוצרי התוכן תפקיד חשוב ביצירת הפוקוס שילכוד את תשומת ליבו של הלקוח.
הביטוי ”תמונה שווה אלף מילים” לא סתם הפך מפורסם. בעידן תקשורת ההמונים כמות רבה של מילים יוצרת עומס ותחושת עייפות בעיני הקורא. כך לעיתים, על אף שהתוכן מעניין וכתוב היטב, אין ללקוח טריגר אמיתי להישאר ולקרוא את כל המילים הללו.
חשוב לדעת! כיום, הזמן המוקדש לצפייה בסרטונים או קריאה של מלל הוא 15 שניות בלבד! בגלל הקושי הגדול הזה, תמונה או סרטון הם פתרונות טובים עבורכם.
כיצד תלכדו את תשומת לב הלקוחות שלכם?
ריבוי המסרים יוצר עומס קוגניטיבי ומוביל לרמת קשב ותשומת לב נמוכה מצדנו. זאת גם הסיבה מדוע אנו גוללים באינטרנט או בסמארטפון כל כך מהר – אם העין שלנו לא נלכדת במסר, פשוט נדלג עליו ונמשיך לבא, עד שנמצא דבר שבאמת שווה לנו ”להתעכב” עליו. כך שבמקרה הטוב נקרא את המילים הראשונות של הכותרת ותו לא. לנו, יוצרי התוכן תפקיד חשוב ביצירת הפוקוס שילכוד את תשומת ליבו של הלקוח.
הביטוי ”תמונה שווה אלף מילים” לא סתם הפך מפורסם. בעידן תקשורת ההמונים כמות רבה של מילים יוצרת עומס ותחושת עייפות בעיני הקורא. כך לעיתים, על אף שהתוכן מעניין וכתוב היטב, אין ללקוח טריגר אמיתי להישאר ולקרוא את כל המילים הללו.
חשוב לדעת! כיום, הזמן המוקדש לצפייה בסרטונים או קריאה של מלל הוא 15 שניות בלבד! בגלל הקושי הגדול הזה, תמונה או סרטון הם פתרונות טובים עבורכם.
כיצד תלכדו את תשומת לב הלקוחות שלכם?
קודם כל – המסר
1. השקיעו מאמץ במיקוד מרכיבי המסר שלכם לכדי מסר קצר, אחיד וברור – חשבו על זה כמעין סלוגן שהייתם רוצים שיהיה מזוהה עם המוצר שלכם, מה המשפט שמשקף אתכם הכי טוב?
2. צרו עקביות של אותו המסר – בין אם באמצעות יצירת לוגו או בחירת פונט מסוים, וכך חזרו על פרסומו שוב ושוב עד לגיבוש תמונה מסודרת בראש הקורא. מוח האדם עובד בצורה של יצירת סכמות – כאשר תיצרו אצלו את הקשר בין פונט, צבע, צורה או לוגו – הוא מיד ידע לקשר זאת למותג שלכם. חשבו לדוגמא על קוקה-קולה – הצבע האדום והפונט הייחודי כה מזוהה עם המוצר, עד שלעיתים קוקה-קולה לא צריכה לציין את שם המוצר שלה כדי להעביר מסר.
2. צרו עקביות של אותו המסר – בין אם באמצעות יצירת לוגו או בחירת פונט מסוים, וכך חזרו על פרסומו שוב ושוב עד לגיבוש תמונה מסודרת בראש הקורא. מוח האדם עובד בצורה של יצירת סכמות – כאשר תיצרו אצלו את הקשר בין פונט, צבע, צורה או לוגו – הוא מיד ידע לקשר זאת למותג שלכם. חשבו לדוגמא על קוקה-קולה – הצבע האדום והפונט הייחודי כה מזוהה עם המוצר, עד שלעיתים קוקה-קולה לא צריכה לציין את שם המוצר שלה כדי להעביר מסר.
סיימתם לגבש מסר? מצוין!
3. צרו חדשנות – עטפו את המסר בסיפורים חדשים ושונים, אין זה אומר שפגעתם במהותו, אלא רק מיקמתם אותו ברקע שונה כדי לספר את אותו סיפור כל פעם דרך מסגרת אחרת.
4. נסו לעשות זאת דרך שימוש באמצעים חזותיים – תמונות, אנימציות, צבעים בולטים, צורות גיאומטריות ואפקטים גרפיים שמושכים את תשומת הלב. מדוע לכתוב מה המוצר שלכם שווה אם ניתן פשוט להדגים זאת בתמונה או סרטון? צלמו סרטון קצר וקחו את הלקוח הפוטנציאלי לסיור הסבר על המוצר שלכם.
5. שימוש באמצעים קוליים – כאשר מדובר בסרטון ניתן לשלב קריינות להסבר התוכן, אפקטים קוליים ומוזיקה נעימה.
4. נסו לעשות זאת דרך שימוש באמצעים חזותיים – תמונות, אנימציות, צבעים בולטים, צורות גיאומטריות ואפקטים גרפיים שמושכים את תשומת הלב. מדוע לכתוב מה המוצר שלכם שווה אם ניתן פשוט להדגים זאת בתמונה או סרטון? צלמו סרטון קצר וקחו את הלקוח הפוטנציאלי לסיור הסבר על המוצר שלכם.
5. שימוש באמצעים קוליים – כאשר מדובר בסרטון ניתן לשלב קריינות להסבר התוכן, אפקטים קוליים ומוזיקה נעימה.
ובעיקר – נסו להראות ללקוח כי אתם מבינים ומודעים לבעיית עומס המסרים הקיימת וכי גם אתם מעוניינים להיות תמציתיים, חדים וברורים. בסופו של עניין, אם תשקיעו מאמץ רב מידי בהעברת המסר מבלי להתחשב באלמנטים אחרים, הקורא יאבד עניין והמסר ייכשל. אל תהיו ”עוד פרסומת” או ”עוד מוצר”, מצאו את הייחוד שלכם ולכו איתו!